KarieraLifestyle

Sprzedaj siebie, nie produkt- o tym, jak być dobrym sprzedawcą

Techniki i triki sprzedażowe to jedno. Natomiast często można spotkać się z głosami, że mimo stosowania się do zasad prawidłowej sprzedaży, nie udaje się sfinalizować transakcji. Sprzedawcy z całego świata dwoją się i troją, by znaleźć skuteczny sposób na to, jak sprzedawać więcej. Tymczasem sekret tkwi w nas, a nie w samym procesie sprzedażowym.

Techniki sprzedażowe kluczem do sukcesu

Triki sprzedażowe to klucz do sukcesu. Każdy sprzedawca ma swoje, jednak są pewne uniwersalne, sprawdzone techniki, które bez względu na miejsce i czas zawsze dają dobre efekty. 

  • Podjęcie decyzji za klienta

Technika, która przydaje się przy finalizacji. Często jest tak, że produkt czy usługa podoba się klientowi, chciałby ją, ale coś sprawia, że nie umie się na nią zdecydować. Zwykle wynika to z osobowości klienta. Większość z nas woli zrzucić odpowiedzialność ważnych decyzji na kogoś innego. Podobnie jest w sprzedaży. Dlatego jeśli widzisz, że klient- chce, ale nie umie się zdecydować, podejmij decyzję za niego. Przyklep sprzedaż, podsumuj i tylko potwierdź ustalenia. 

  • Na mechanika

Najlepsza metoda zwłaszcza, gdy mamy do czynienia z klientem, któremu zależy na profesjonalnej, fachowej obsłudze. Stajemy się fachowcem, a nie sprzedawcą. Jesteśmy ekspertem w dziedzinie, w której doradzamy, czyli proponujemy klientowi najbardziej optymalne rozwiązanie, tak by był zadowolony.

  • Budowanie relacji

Reguła lubienia to chyba najważniejsza i jednocześnie elementarna zasada sprzedaży. Dobry sprzedawca to taki, który sprzedaje nam nie produkt, a siebie. Ile razy kupiliście coś, czego nie potrzebowaliście, bo ktoś, kto wam to sprzedał był strasznie fajną osobą i chętnie daliście mu zarobić? A ile razy jako sprzedawcy załatwiliście coś ekstra klientowi, bo tak dobrze wam się rozmawiało? To właśnie reguła lubienia. Dzieje się tak, ponieważ najchętniej budujemy relację z osobami, które są podobne do nas. Ponadto do takiego sprzedawcy klient wróci, nawet jeśli coś się wydarzy po drodze wie, że mimo wszystko może zaufać tej osobie. 

Dobry sprzedawca to…

Kompetencja i znajomość produktu to jedno, ale umiejętność jego zaprezentowania to drugie. Dobry sprzedawca to showman. Człowiek, który z długopisu zrobi niesamowity produkt, dzięki któremu ludzie zmieniają bieg historii. Ponadto, braki w wiedzy uzupełnia urokiem osobistym i nienaganną prezencją.

Jak być dobrym sprzedawcą?

Jeśli chcesz wiedzieć jak sprzedawać więcej, albo jak być dobrym sprzedawcą spójrz na tych, którzy są już na szczycie w branży handlu. Wielcy przedstawiciele branż, którzy zaczynali jako sprzedawcy, są świetnymi demagogami i często po prostu fajnymi ludźmi. Takimi  z którymi podpiszesz lukratywną umowę, ale i wyskoczysz na piwo.

Ta elastyczność i charyzma sprawia, że ludzie chcą kupować od nich. Nie możesz żyć schematami, sprzedaż to ciągłe dostosowywanie się do sytuacji. Jeden klient będzie wolał bardziej formalną procedurę sprzedaży, ale inny oczekuje miłej, rzeczowej rozmowy w dobrej, luźnej atmosferze.

Ponadto dobry sprzedawca, to też wspaniały mówca. Jeśli masz problem z autoprezentacją, ćwicz kilka minut dziennie przed lustrem. Sprzedawaj samemu sobie swój produkt i zobacz, który ,,ty” jest lepszy i bardziej do ciebie przemawia.  Przede wszystkim bądź jednak autentyczny i kochaj swój produkt, ciężko jest sprzedać coś, czego sami byśmy nie kupili.

Sprzedaż to flirt

Brzmi to trochę dziwnie, ale tak w rzeczywistości jest. Rozmowa sprzedażowa jest jak pierwsza randka. Musimy zaprezentować siebie i produkt z jak najlepszej strony, tak by doszło do kolejnej randki, a w efekcie ślubu. Tutaj naszym ślubem jest oczywiście finalizacja sprzedaży. Dlatego najważniejsze jest pozytywne nastawienie. Nikt przecież nie chce umawiać się z kimś, kto sam nie wykazuje inicjatywy. 

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button